/Shop Full Width
  • Penulis: Indah Hairani Caption: kerana cinta dia dibunuh kerana cinta dia kembali ISBN: 978-967-406-248-4
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Berkurun dendam terkurung  dalam penjara misteri tidak berkesudahan. Keturunan ke tujuh menggamit dendam mereka kembali menyala. Roh itu kembali mengamuk, memburu bayang-bayang orang yang dicintainya. Gentala dan kekasih yang didambakan dua saudara Asep dan Sunti. Gentala, Imran seperti satu jasad. Wajah dan susuk tubuh Gentala dimiliki Imran. Cinta terhadap Gentala menyebabkan Imran diburu. Setiap yang ingin mendekati Imran, mereka akan diganggu. Roh itu hidup dalam susuk tubuh dua saudara kembar yang saling ingin memiliki. Kerana cinta,  Asep dibunuh. Kerana  dendam Sunti kembali.  Merah adalah warna-warna sengsara. Darah adalah lambang kekejaman dan kengerian. Dua roh dan dua jasad. Mereka wujud dalam Cindai Berdarah. Apakah yang telah terjadi sebenarnya? Bagaimanakah nasib Imran? Mampukah lelaki itu bebas daripada cengkaman dendam berkurun lama? Dapatkan nakhah seram ini bagi merungkai jawapan untuk persoalan yang anda ingin cari!
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Bunga Amani Caption: cinta bukan sebenar-benar cinta, tanpa setia dan percaya ISBN: 978-967-406-253-8
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    MAWAR… Sungguh takdir itu telah ditentukan oleh Tuhan. Begitu juga dengan takdir Mawar. Hubungan yang terbina selama empat tahun musnah begitu sahaja. Bukan dia yang meminta tapi itulah yang tersurat untuk takdirnya. Kerana rimas dengan gangguan kekasih lama, Mawar menerima jodoh yang diatur oleh ibu bapanya. Dia pasrah dan ikhlas menerima jodoh itu. Mungkin itulah lelaki yang telah ditakdirkan oleh Allah untuk dirinya walaupun dia langsung tidak mengenali lelaki tersebut. MEGAT MIZWAR… Doktor muda yang tenang dan pendiam. Tidak romantik tapi cemburunya dalam diam. Dia menerima Mawar sebagai bidadari siang dan malamnya. Dia tahu apabila lafaz sakinah sudah disahkan, maka Mawar adalah tanggungjawabnya. Biarpun lambat namun dia akan berusaha mencintai Mawar. “Sayang, abang ni manusia biasa yang kadang-kadang salah dalam membuat keputusan dan pilihan. Jika suatu hari Allah mahu menguji kita dengan ujian yang lebih berat, abang mohon pada Mawar bantulah abang. Jangan biarkan abang rebah dan kalah. Cukuplah sekali abang dah buat salah.” - MEGAT MIZWAR. “Mawar harap abang tak mudah tengadah nanti. Kalau ada perkara tak terduga terjadi dan abang buat keputusan yang sama seperti dulu, waktu tu abang jangan harap nak jumpa Mawar lagi.” - MAWAR. Bukan mudah bagi Mawar dan Megat Mizwar hendak menggapai bahagia. Saat mereka merasakan pernikahan itulah penutup kepada masalah hubungan terdahulu, satu demi satu ujian menimpa pasangan itu.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Asraf Shaari Caption: kejahatan tersembunyi disebalik kebaikan ISBN: 978-967-406-257-6
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Iskandar yang baru sahaja bekerja di sebuah hotel mengalami gangguan pelik sehingga dia dituduh membawa sial. Kehilangan pekerja sehingga kepada kes kematian amat sukar untuk dirungkai seperti satu rantaian yang telah dirancang dengan teliti. Malik, seorang pemuda yang hidup sebatang kara menyara hidupnya sendiri dengan satu aktiviti yang di luar jangkaan fikiran waras manusia. Ilmu hitam seperti satu permainan bagi dirinya. Kekejaman tetap akan berlaku setiap hari selagi dia masih hidup.

    “Semua ni sebab kau punya sial!” – ALYA

    “Iskandar, percayakan Allah dan percayakan saya. Cuba tenangkan diri dan insyallah semuanya akan baik-baik.” – YUSUF

    “Hari-hari memang kaya aku kalau daging tu laku. Kehkehkeh...” – MALIK

                  Yang pasti, dalang di sebalik semua kejadian amat hampir seperti musuh dalam selimut. Si pelaku bijak menyembunyikan sifat yang sebenar. Berjayakah Iskandar merungkai misteri kejadian aneh itu? Siapa sebenarnya yang bertanggungjawab dalam hal itu? Semuanya akan terjawab menerusi Lelaki Neraka ini!
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Iman Fadia Caption: sebuah catatan yang belum terungkai ISBN: 978-967-406-259-0
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    ADAM, penyiasat persendirian separuh masa terjebak dengan kemunculan sebuah diari merah yang tiba-tiba dihulurkan kepadanya ketika satu kejadian di sebuah restoran. Perasaan ingin tahu yang membuak pada diari merah usang itu, telah mengheret Adam ke dunia yang penuh drama dan mistik. HAWA, menjadi pelarian dan buruan diari merah yang disimpannya. Diari merah itulah yang membawa pertemuan Hawa dan Adam ke dalam kancah sihir dan dendam. Siapa sangka, penyiasatan Adam ke atas sebuah banglo putih di sebuah kawasan elit dahulu ada kaitan dengan diari merah itu. Diari merah yang menjadi bukti siapa dalang di sebalik kematian misteri mereka.

    Kemunculan BENJAMIN, SAKINAH dan KAMIL, kawan satu sekolah dahulu telah menghuru-harakan penyiasatan Adam! Siasatan Adam telah membawa kepada pembongkaran misteri seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Mr. X. Siapakah yang sebenarnya menjadi dalang dalam kematian keluarga Hawa? Jawapan yang anda cari ada di dalam novel penuh thriller dan seram ini!

    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Hairynn Salehuddin Caption: cinta dating dan pergi tanpa dipaksa, hargailah cinta selagi ada ISBN: 978-967-406-262-0
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    MIRA SOFEA mencintai MOHD DANIEL IMRAN sepenuh hatinya. Dialah lelaki pertama yang berjaya mengetuk pintu hatinya untuk menerima cinta seorang lelaki. Tetapi semuanya berubah semenjak bekas isteri Daniel, AMY LIANA tiba-tiba muncul dalam kehidupan mereka. Hubungan Daniel dan Liana menjadi semakin rapat bila mendapat tahu yang Liana menghidapi kanser hati. Perasaan kasihan sedikit demi sedikit berubah menjadi sayang. Adakah Daniel bersikap adil terhadap Mira? Adakah hubungan rapat tersebut dapat bertahan lama daripada pengetahuan Mira? Dalam masa yang sama, abang Daniel, MOHD HAKIM IMRAN kembali ke Malaysia setelah bertahun-tahun menjauhkan diri dari keluarga. Semuanya ada kaitan dengan penyakit kanser yang dihidapi oleh arwah mummynya, Puan Zainab. Hakim akhirnya bersetuju mengambil alih syarikat keluarganya setelah puas dipujuk oleh Daniel dan juga daddy mereka, Tan Sri Mohamed. Hubungan cinta Mira dan Daniel pula semakin dilanda masalah sehinggalah berlakunya kes yang tidak diingini terhadap Daniel yang mengubah segalanya. “I terpaksa bernikah dengan Liana. I’m sorry, sayang.” Adakah cinta yang diungkapkan Mira datangnya daripada hati yang ikhlas? Atau sekadar untuk menjaga hati Hakim? Mungkinkah perasaan sayang dan cinta terhadap Daniel masih mendalam? Hakim dalam delima. Hatinya berbelah bahagi untuk membuat keputusan. Permintaan adiknya atau perasaan cintanya terhadap Mira?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Maya Rahman Caption: bila hati batu seorang lelaki berjaya dilembutkan, apatah lagi suami sendiri ISBN: 978-967-406-265-1
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Dari seorang majikan egois a.k.a ‘bapa singa’ menjadi seorang suami? Danial Firdaus, lelaki yang diburui kerna harta,rupa. Tapi siapa sangka jodohnya disatukan kedua ibu bapanya bersama Aisya Sofia . Gadis yang berpendidikan tapi masih dididik penuh agama.  

    “CEO kita yg dah macam singa tu kau tak kenal?” - Fatini

    “Awak, nak pergi honeymoon tak?” –  Aisya Sofia

    “Kalau kau nak pergi, pergi lah sorang-sorang. Kalau nak pergi dengan aku, honeymoon kita dekat lobby office.”- Danial Firdaus

    “Kau atau aku perampas? Aku kenal Danial dah berbelas tahun! Kau kenal dia baru setahun!”   – Mila Armilia

    “Ini kesilapan terbesar aku pernah buat, jatuh hati terhadap wanita selain isteri aku” –Danial Firdaus

    “Kalau ini takdir kita berdua, Aisya terima dengan hati terbuka” – Aisya Sofia

      Kerana sahabat bertukar menjadi cinta, rumahtangga mereka makin goyah. Bertahankah Aisya dengan pilihan keluarganya? Bertahankah Danial Firdaus untuk terus ego dan menafikan kebahagiaan yang muncul tanpa disedari? Semuanya sudah tertulis dalam KAU?CEO AKU?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Dhiyana Caption: hadirnya dia untuk merungkai misteri / opss! Sekeping haty turut bakal dicuri! ISBN: 978-967-406-267-5
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00

    Demi Luqman Firdaus... Nuqman danial kembali muncul setelah sekian lama menghilangkan diri. Sekeping nota ringkas... menimbulkan seribu persoalan di dalam kepala. Athar Faiz ditinggalkan sebagai tanda kenangan dan juga sebuah amanah yang perlu dipikulnya.

                    Kemunculan gadis yang bernama Inara Sofea di Bandung, penuh dengan misteri. Nuqman yang sememangnya sentiasa tenang, menghulurkan bantuan. Hati lelakinya mula dijentik perasaan halus apabila senang meluangkan masa bersama-sama Inara. Usikan mula menjadi penghias hubungan hati, walaupun bibir cuba berkias-kias kata.

                    Sekembalinya mereka ke Malaysia, sekali lagi mereka berdua dipertemukan di dalam satu insiden. Sekali lagi Nuqman dengan senang hatinya menghulurkan bantuan. Dan, juga mengambil kesempatan untuk mendekati Inara.

    “Dah tengah meneran nak buat apa menyahut? Hilang mood tahu tak!” – NUQMAN DANIAL

    “Hasil pelaburan Tuan tu batu ke apa sampai teran tak boleh nak menyahut? Nak membuang pun kena ada mood,” – INARA SOFEA

                    Usikan demi usikan semakin mendekatkan hubungan mereka berdua. Nuqman tak tertanggung lagi untuk menanggung rasa hati. Lantas dilamarnya Inara untuk menjadi teman halal untuk disentuhi.

                    Usai disatukan, kemisterian Inara mula tersingkap sedikit demi sedikit. Sepanjang mereka berdua saling mengenali dan menyulam kasih, Nuqman turut mula ‘diganggu’. Dan disebalik kehilangan Luqman, ada sesuatu yang dirancang.

                    Nuqman danial memunculkan diri untuk merungkai misteri. Hadirnya Inara Sofea berserta teka-teki, tetapi hati terpaut pula pada si Super Daddy. Masihkah mereka berdua berpeluang untuk merasai kebahagiaan yang ikhlas hadir dari hati?

    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Razlina azura Caption: kerana tulang rusuk tak akan pernah bertukar, seseorang yang hadir bukan untuk dijadikan alasan. ISBN: 978-967-406-272-9
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Tuduhan dan kata nista yang dilemparkan, membuatkan hati HANAN diserang rajuk. Lalu dia membawa diri ke Kuala Lumpur. Hanya dengan satu kebetulan, dirinya bertemu dengan SYED FALIQ. Pertemuan yang telah merubah keseluruhan hidupnya. Tatkala usia 19 tahun, dirinya terikat menjadi seorang isteri. Satu kejadian tak terduga telah terjadi kepada diri dan kemudian digantung tidak bertali bertahun lamanya oleh si suami. Kerana kesakitan itu, Hanan memenjarakan hati. Tidak sedikit pun tercuit dengan kehadiran MIKAIL. Namun berbeza pula bagi suaminya. Tidak pernah terfikir yang dirinya punya seorang isteri. Bahkan nama isteri yang dinikahi tidak pernah tersemat dalam kotak memori. Seraut wajah yang telah halal terhadapnya juga tidak pernah terukir di dalam minda. Tambahan pula berselindung di sebalik niqab di wajah. Membuatkan Syed Faliq telah melepaskan tanggungjawab yang sepatutnya dipikul.

    “Jangan buat saya macam ni. Tolonglah, encik!” – HANAN

    “Tak ada sesiapa yang nak datang tolong kau. Sebab aku kesiankan kaulah hidup aku jadi macam ni. Sebab aku nak tolong kaulah... Kau sanggup aniaya aku. Sekarang kau rasa diri kau layak ke nak minta tolong dengan aku?!” – SYED FALIQ

    Namun lima tahun selepas itu, kebekuan hati Hanan berjaya dicairkan oleh seorang pemuda. Bahkan seseorang yang terlalu rapat dalam hidupnya. Siapakah yang berjaya memenangi hati HANAN? Mikail atau SYED FALIQ? Segalaya bakal terjawab dalam Makmum Yang Tertinggal.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Aein Dhiyauddin Caption: selagi ada nafasku cinta ini hanya untuk kamu ISBN: 978-967-406-273-6
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00

    Sekali lagi saya tanya ni. Sudi tak kahwin dengan saya- ARYAN LEE

    No. Tak nak – AAIRA ZULAIKHA

      AAIRA ZULAIKHA –‘Buntut Kuali’ itu gelaran yang diberi kepada. Lahir dengan rupa sederhana dan berkulit gelap menjadi bahan ejekan nenek dan sepupunya sejak dari kecil lagi. ARYAN LEE- Kejelitaan yang dimilikinya melebihi seorang wanita. Lelaki yang sangat sempurna. Punya harta dan nama. Puas dia menolak lamaran lelaki jelita itu namun takdir Allah mengikat mereka dalam sebuah pernikahan yang penuh muslihat. Seperti yang dia jangka pernikahan itu satu malapetaka dalam hidupnya. Tohmahan dan caci maki serta fitnah dia terpaksa hadapi kerana dirinya yang tidak sepadan dengan Aryan.  

    Kau jangan sangka aku bodoh tau. Aku tak percaya lelaki macam dia jatuh hati kau perempuan hodoh macam kau. Kau bomohkan dia kan – ERYNA

    Saya akan jadi hero awak asalkan awak pegang tangan saya sampai bila-bila – ARYAN LEE

      Mampukah Aaira bertahan menghadapi segalanya? Atau dia akan mengundur diri dan mencari hidup sederhana yang dia impikan? Dapatkah cinta Aryan membuatkan dia rasa kuat dan dihargai? Aku akan pastikan Aryan jadi milik aku. Kau boleh berambus dari hidup dia- TENGKU LILY Siapa pula Tengku Lily?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Nuriarina Caption: terciptanya kita saling melengkapi ISBN: 978-967-406-279-8
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Kita memang dijodohkan bersama, Sehati serta sejiwa, Walau esok atau akhir nanti, Kita telah ditakdirkan bersama-sama...   Wahai kekasih, Bersabarlah menempuhi dugaan, Kita sedaya telah berusaha untuk berdua, Tapi selagi ada ruang terpisah impiankan musnah, Kita masih ada cara untuk leraikannya... (Kredit: Sehari Dan Sejiwa - Haslinda)
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Ieya Sya Caption: aku tidak akan pernah menghilang ISBN: 978-967-406-280-4
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00

    “Orang jahat memang susah nak gelak sebab hati mereka dah hitam. Hitam, hitam, hitam dan hitam!” ~ Laura

    Dia bencikan Iskandar. Bagi Laura, sejauh mana pun kejahatan menjulang piala, akhirnya piala itu akan jatuh ke tangan kebaikan. Kerana itu dia menunggu kehadiran Iskandar demi sebuah jawapan. Bertahun menunggu, bukan Iskandar yang muncul tetapi Marlo, lelaki kasar, kurang ajar dan sarkastik yang sering mengekorinya. Datangnya Marlo bersama berita kelenyapan Iskandar dari dunia. Rimos Cafe menemukan Laura dengan Fateh, barista yang kacak, sopan tetapi agak lemah. Mengenali Fateh membuatkan hatinya terganggu. Lebih-lebih lagi apabila lelaki itu memperlihatkan sisi romantisnya. Berada di sisi Fateh seringkali mengingatkan dia pada Iskandar sehingga Laura celaru.

    “Pernah tak kita bertemu sebelum ni?”  ~ Fateh

    “Kita tak pernah kenal sebelum ni. Mungkin bos pernah terserempak dengan perempuan seiras saya. Dalam dunia ni, banyak pelanduk dua serupa….” ~ Laura

    Dunia Laura tiba-tiba kucar-kacir apabila dia diburu oleh Tuan Farid. Ketika itu seorang lelaki bernama Zack muncul. Lelaki yang memegang kunci pada semua rahsia yang berlegar di sekitar mereka. Namun, benarkah Zack ada kunci pada segala rahsia sedangkan di atas mereka ada manusia licik yang bijak bermain dengan sebuah kenyataan?

    Ada kematian yang berlaku.

    Ada kehilangan yang perlu mereka terima.

    Ada kenyataan yang harus mereka telan.

    Dan ada kejahatan yang mereka perlu hadapi.

    Semuanya tersimpan di dalam Hey Laura, It’s me.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Nurul Ain Syuhada Caption: kau buat jantungku berdegup lebih kencang ISBN: 978-967-406-268-2
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 27.00 RM 30.00
    Selepas pemergian kedua orang abang kembarnya, Nur Aina yang lebih dikenali Nunu mula dipersiakan kedua-dua orang tua apabila mereka lebih memilih kerja daripada dirinya sendiri untuk mengubat luka perit kehilangan anak kembar itu. Tertekan dengan perlakuan kedua orang tuanya, Nunu sentiasa membuat masalah di sekolah hanya untuk meraih perhatian daripada orang tuanya.

    “Bukan salah dia orang I’m spoiled! Ayah pernah cermin diri tak? Bilanya mama dengan ayah ada masa untuk adik? Ayah kasi adik duit for exchange of your time! Ayah sendiri suruh adik cari masa adik sendiri dengan orang lain. And when I did, ayah kata adik spoiled? You spoiled me! Bukan abang!” - NUNU

    Dua tahun dia dihantar ke Madrid untuk mendisiplinkan diri. Apabila dia pulang semula ke Malaysia untuk mengambil peperiksaan SPM, orang tuanya masih juga begitu. Dalam masa dia terpaksa menempuh hari-hari sedihnya, Allah S.W.T. menarik kedua-dua orang tuanya sekali gus dek skandal syarikat bapanya dan meninggalkan dia seorang diri. Walaupun hilang tempat bergantung, Nunu cuba kuat atas pesan arwah abang-abangnya. Dijaga oleh Uncle Adam dan Auntie Ma selaku ibu bapa saudaranya tidak memberi alasan untuk dia lari dari kehidupan kelam. Makin teruk dibuatnya apabila dia terpaksa berhenti belajar dari universiti dan mula bekerja untuk menyara hidupnya sendiri. Lemah. Dia lemah. Lantas Nunu mengambil jalan pintas untuk bunuh diri! Dari situ mulanya pertemuan dia dan Alan yang banyak mengubah hidupnya sendiri.

    “Awak selongkar barang saya?!” – NUNU

    “It’s the right thing to do lepas you pengsan. Takkan I nak goncang you sampai bangun just untuk tanya nama you?” pedas. – ALAN

    Selepas kejadian itu, Alan banyak membantunya hingga membuatkan hatinya mula terusik. Siap diberi kerja baru! Tetapi lokasi tempat kerja baru membuatkan Nunu tertanya-tanya. Siapa lelaki yang membantunya ini? Bagaimana dia boleh di tempatkan di syarikat arwah bapanya?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Eliza AB Caption: karya dia yang bisa membuat jantung ini berdegup kencang ISBN: 978-967-406-269-9
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 27.00 RM 30.00
    Qaira  Nur Imani, seorang novelis  yang serik untuk jatuh cinta lagi. Cukuplah tiga kali dia kecewa kerana bertepuk sebelah tangan. Lantaran itu, pintu hatinya ditutup buat insan yang bergelar lelaki. Namun, perkara itu tidak menghalang Puan Noriani mencari calon suami untuk anaknya itu.

    “Selagi Aira tak bawa calon untuk ibu, selagi itu ibu akan kacau hidup Aira!” - Puan Noraini

    Bagi Qaira, nak cari calon suami bukan semudah ABC. Kenalah pilih yang betul-betul sesuai dan kena dengan jiwa serta dapat menggetarkan naluri perempuannya. Kalau boleh, dia menginginkan seorang suami sama seperti hero-hero dalam novelnya. Pertemuan dengan jejaka kacak Hadif Asyraf merubah hidup Qaira. Hadif yang juga mempunyai masalah yang sama dengan Qaira melamar Qaira walaupun mereka baru berkenalan. Bagi Hadif, dia yakin dengan prinsip 5Bciptaannya. Berkenalan, berkawan, bercinta, berkahwindan bahagia.

    “Aku nak melamar kau jadi isteri aku. Kita kahwin?” - Hadif

    “Memang kita dah berkenalan.Kita pun dah berkawan. Tapi kitabelum bercinta. Mana boleh berkahwin terus?” - Qaira

    “Kalau macam tu, kita kahwin kemudian kitabercinta.Aku nak jadi hero kau selama-lamanya.”- Hadif

    Qaira dalam dilema. Calon sudah ada tapi mampukah Hadif menjadi calon suami buatnya seperti yang diidamkan? Mampukah dia membuka pintu hatinya buat Hadif Asyraf buat kesekian kalinya?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Miss elle Caption: hati bukan untuk dimiliki..tapi untuk dicintai dan mencintai.. ISBN: 978-967-406-271-2
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 27.00 RM 30.00
    Hana Abella, merasakan kisah dirinya mirip seperti Cinderella apabila ibunya membuat keputusan untuk berkahwin dengan seorang duda yang mempunyai dua orang anak lelaki. Yalah, usai saja ibunya berkahwin, dia terus dapat dua orang abang tiri.

    “Sah. Memang sah awak dah gila...” - Bella

    “Apa kau kata?! Aku gila?!” – Shah

    Kehadiran Shah dalam hidup Hana Abella membuatkan hidupnya huru-hara. Pantang berjumpa, mesti akan berkelahi. Tambahan pula apabila mereka tinggal sebumbung. Walaupun bergelar abang tiri kepada Bella, itu tidak bermakna pertelingkahan sesama mereka tamat. Ada saja yang tidak kena pada mata Shah. Namun begitu, ia tidak menghalang untuk Bella daripada terus melupakan cinta pandang pertamanya. Perkenalan dengan Daris Eduardo membuatkan hatinya sentiasa berbunga-bunga. Tambahan apabila disunting oleh lelaki itu untuk menjadi suri hatinya walaupun usia perkenalan mereka baru mencecah beberapa bulan sahaja.

    “Jom kita kahwin?”  - Darius

    “Awak ingat senang ke nak kahwin? Semudah ABC macam tu?” - Bella

    Dalam hati berkobar-kobar mahu menerima lamaran Darius, Bella terlupa sesuatu. Terlupa akan restu seorang ibu. Sementelah, si ibu pula telah merancang untuk menyatukan Bella dengan Shah. Bella terpanar. Padanya, Shah hanyalah seorang abang dalam hidupnya. Tidak mungkin dia akan memerima Shah, namun apabila didesak, dia gundah. Dia serba salah dalam membuat pemilihan. Memilih Darius, umpama cinta tanpa restu walaupun dia mahukan kebahagiaan dengan cinta hatinya. Memilih Shah, hubungan tanpa cinta tetapi dengan restu ibunya membuatkan hati Bella libang-libu. Perlukah dia berkorban? Siapakah yang menjadi pilihan hati Bella?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Wan Nur Najihah Caption: kau yang pertama untuk selamaya ISBN: 978-967-406-277-4
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 27.00 RM 30.00
    MARINA KHADEEJA – Seorang gadis yang ego dan anti lelaki. Dia saksi penderitaan ibunya yang hidup bermadu. Lantaran itu dia memilih untuk hidup dalam keadaan bencikan lelaki. Bertahun hidup dalam dunia ciptaan sendiri, kehadiran Izzhan mula mengganggu hidupnya. Hanya kerana satu pertemuan, dirinya terus dikejar.

    “Keikhlasan memang tak nampak, tapi saya boleh buktikan dan awak akan rasa keikhlasan saya. Saya betul-betul nak kawan dengan awak. Seumur hidup saya tak pernah jumpa perempuan macam awak. Tak sangka wujud lagi.”

    “Tak sangka perempuan jahat masih wujud?”

    UMAR IZZHAN - Dia tahu Rina bencikan dia. Dia tahu Rina bencikan semua lelaki. Tapi dia tidak peduli. Hatinya sudah berkenan pada gadis sombong itu. Hati Rina perlu ditawan. Berkali lamarannya ditolak, tetap Marina Khadeeja yang dikejar.

    “Tolong bagi peluang pada saya. Saya akan buktikan tak semua lelaki macam apa yang awak fikir. Masih ada lelaki yang setia. Terima saya sebagai suami awak.”

    Mereka berjaya disatukan tanpa kerelaan Rina. Tapi kebahagiaan yang diimpikan tidak mudah dicapai. Bukan mudah untuk merubah Rina. Hati batu Rina perlu dileburkan. Hanya satu jalan. Kesetiaan! Dia perlu setia. Belum lagi mengecapi bahagia, kesabarannya kembali diuji.

    “Saya terima Ainul jadi isteri kedua abang.”

    “Kau penipu. Selama ni kau tak pernah cintakan aku. Cinta kau palsu. Cinta aku pada orang yang salah. Orang yang langsung tak hargai aku.”

    Kesabaran yang dibina akhirnya runtuh. Sejauh mana sayangnya kepada Rina akan kekal andai cinta sucinya dipermainkan? Apa yang menyebabkan Rina menyerahkan Izzhan kepada Ainul? Siapa sebenarnya Ainul? Dan berjayakah Izzhan merubah Rina?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penunggu

    RM28.00
    Penulis: Siti Rozilah Caption: aku akan terus menghantuimu! ISBN: 978-967-406-252-1
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 28.00 RM 31.00
    SETIAP kali tibanya bulan Mei, Kampung Busut Tunggal bagaikan disumpah. Murid-murid sekolah terlolong-lolong akibat histeria, penoreh getah diserang harimau dan yang terbaharu, dua beranak telah ghaib ditelan hutan. Semua ini menimbulkan kegelisahan di hati Pak Ya dan para penduduk kampung. Bagi mereka, semua musibah yang terjadi disebabkan ‘penunggu’ yang menghuni Gua Hitam. Gelagat sekumpulan anak-anak muda yang diketuai oleh Raymond Tan, yang berdegil untuk meneruskan ekspedisi mereka meneroka Gua Hitam akhirnya mengundang celaka. Tragedi bermula apabila Meilina dilarikan suatu ‘lembaga’ berwarna putih nun jauh ke dalam perut gua. Mujurlah, Meilina ditemui dalam keadaan selamat. Pengalaman ngeri terus mengekori mereka walaupun setelah keluar dari perut Gua Hitam. Seorang demi seorang mula ditimpa petaka. Bagaimana pula dengan konflik yang melanda pertunangan di antara Dazrin dengan Meilina setelah Fazura mengenakan ilmu guna-guna terhadap Dazrin dek cintanya yang tidak dibalas? Apakah peranan Dukun Jalil? Dan, siapakah pula perempuan seiras Meilina yang bernama Mei Ling? Benarkah Gua Hitam berpenunggu? Siapakah agaknya yang akan terselamat dan siapakah yang bakal berdepan dengan maut?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE