Novel Terkini

/Novel Terkini
  • Penulis: Maya Rahman Caption: bila hati batu seorang lelaki berjaya dilembutkan, apatah lagi suami sendiri ISBN: 978-967-406-265-1
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Dari seorang majikan egois a.k.a ‘bapa singa’ menjadi seorang suami? Danial Firdaus, lelaki yang diburui kerna harta,rupa. Tapi siapa sangka jodohnya disatukan kedua ibu bapanya bersama Aisya Sofia . Gadis yang berpendidikan tapi masih dididik penuh agama.  

    “CEO kita yg dah macam singa tu kau tak kenal?” - Fatini

    “Awak, nak pergi honeymoon tak?” –  Aisya Sofia

    “Kalau kau nak pergi, pergi lah sorang-sorang. Kalau nak pergi dengan aku, honeymoon kita dekat lobby office.”- Danial Firdaus

    “Kau atau aku perampas? Aku kenal Danial dah berbelas tahun! Kau kenal dia baru setahun!”   – Mila Armilia

    “Ini kesilapan terbesar aku pernah buat, jatuh hati terhadap wanita selain isteri aku” –Danial Firdaus

    “Kalau ini takdir kita berdua, Aisya terima dengan hati terbuka” – Aisya Sofia

      Kerana sahabat bertukar menjadi cinta, rumahtangga mereka makin goyah. Bertahankah Aisya dengan pilihan keluarganya? Bertahankah Danial Firdaus untuk terus ego dan menafikan kebahagiaan yang muncul tanpa disedari? Semuanya sudah tertulis dalam KAU?CEO AKU?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Hairynn Salehuddin Caption: cinta dating dan pergi tanpa dipaksa, hargailah cinta selagi ada ISBN: 978-967-406-262-0
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    MIRA SOFEA mencintai MOHD DANIEL IMRAN sepenuh hatinya. Dialah lelaki pertama yang berjaya mengetuk pintu hatinya untuk menerima cinta seorang lelaki. Tetapi semuanya berubah semenjak bekas isteri Daniel, AMY LIANA tiba-tiba muncul dalam kehidupan mereka. Hubungan Daniel dan Liana menjadi semakin rapat bila mendapat tahu yang Liana menghidapi kanser hati. Perasaan kasihan sedikit demi sedikit berubah menjadi sayang. Adakah Daniel bersikap adil terhadap Mira? Adakah hubungan rapat tersebut dapat bertahan lama daripada pengetahuan Mira? Dalam masa yang sama, abang Daniel, MOHD HAKIM IMRAN kembali ke Malaysia setelah bertahun-tahun menjauhkan diri dari keluarga. Semuanya ada kaitan dengan penyakit kanser yang dihidapi oleh arwah mummynya, Puan Zainab. Hakim akhirnya bersetuju mengambil alih syarikat keluarganya setelah puas dipujuk oleh Daniel dan juga daddy mereka, Tan Sri Mohamed. Hubungan cinta Mira dan Daniel pula semakin dilanda masalah sehinggalah berlakunya kes yang tidak diingini terhadap Daniel yang mengubah segalanya. “I terpaksa bernikah dengan Liana. I’m sorry, sayang.” Adakah cinta yang diungkapkan Mira datangnya daripada hati yang ikhlas? Atau sekadar untuk menjaga hati Hakim? Mungkinkah perasaan sayang dan cinta terhadap Daniel masih mendalam? Hakim dalam delima. Hatinya berbelah bahagi untuk membuat keputusan. Permintaan adiknya atau perasaan cintanya terhadap Mira?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Wan Nur Najihah Caption: dan aku tewas dengan keikhlasan cintanya… ISBN: 978-967-406-263-7
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 29.00 RM 32.00
    “Kau nak cerai, kan? Aku ceraikan kau dengan talak tiga. Puas hati kau?” - Nazriel Dan sejak itu dia menutup pintu hatinya serapat mungkin. Percintaan selama 8 tahun akhirnya sia-sia dan perit untuk terima hakikat perkahwinan dengan isteri yang dicintai  gagal. Enam tahun bersama anak tunggalnya, hidupnya kembali diuji dengan kehadiran seseorang. “Nasiblah kahwin dengan saya dapat pakej sekali dengan Nufail.”- Nazriel Bagi Adra tidak mungkin dia mahu menerima lelaki itu.  Ternyata kerja sementara untuk menjadi pengasuh Nufail menjadi titik permulaan perkenalan mereka. Makin lama mengenali terbit rasa kagum pada bapa muda itu dan tanpa sedar hubungan mereka menjadi rapat. Tapi sayang apabila satu tragedi tidak dijangka menimpa. Hidupnya nanar mengenangkan keadaan diri. Dan Nazriel mula rasa bersalah. Atas dasar tanggungjawab dia diangkat menjadi isteri semata-mata mahu menjaga maruahnya yang cuba dicalar oleh lelaki lain. “Memang bagi awak kecil tapi saya tak boleh. Bila awak pegang tangan saya, saya rasa takut. Saya ingat apa yang jadi malam tu. Saya tak boleh.”- Adra Sabarnya Nazriel melayan setiap kerenahanya. Sekali pun lelaki itu tidak pernah mengungkit.  Dia dijaga dengan begitu baik sehingga hati yang kosong mula berlagu cinta. “Saya tak sempurna untuk awak.” - Adra “Saya tetap nakkan awak.”- Nazriel Kejamkah dia andai menolak seorang lelaki yang benar-benar ikhlas mahu menjaganya? Dan bila hati sedia memilih, perasaannya dilukai. “Adra hanya ibu tiri Nufail je. Bukan ibu kandung yang lahirkan dia. Naluri keibuan tak ada dalam diri Adra. Selagi tak bergelar ibu Adra tak akan rasa.” Keikhlasannya diragui. Kasih sayang yang dicurahkan tidak dipandang. Nazriel yang dipuja akhirnya menunjukkan diri sebenar. Dan hatinya tidak tegar mencintai lelaki yang hidup atas dendam lama.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • #Ghost

    RM28.00
    Penulis: Zura Rahman Caption: saat kau muncul, aku tahu semua peraturan itu hanyalah sia-sia. ISBN: 978-967-406-260-6
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 28.00 RM 31.00
    Dia bagaikan seorang halimunan. Kewujudannya diakui, tetapi tidak kelihatan di mana-mana. Gerakannya tangkas dan cukup senyap. Kejam dengan senjatanya; dia membunuh tanpa belas kasihan. Dia bergerak di atas satu nama. Codenamenya - GHOST. Apabila Geng Gagak Hitam mengesyaki ada anggotanya belot, mereka melancarkan buruan. Pencarian mereka membawa Geng Gagak Hitam kepada lelaki yang bergelar GHOST. Terselamat dari cubaan dibunuh, dia tercedera. Takdir menemukan dia dengan seorang doktor yang prihatin, yang berada di tempat yang betul, pada waktu yang tepat. Budi yang ditabur, telah mengheret Dr Daryn Areena ke kancah dunia gelap mereka. Dia turut diburu oleh Geng Gagak Hitam, namun diselamatkan oleh lelaki yang digelar GHOST. Keadaan tergugat apabila dia mengetahui sesuatu tentang lelaki itu. Siapa yang cukup jahat untuk diburu begitu? Apabila melarikan diri satu-satunya pilihan yang dia ada, Dr. Daryn Areena tersepit. Antara hidup dan mati, dia memilih untuk hidup. Antara percaya dan tidak, dia keliru. If there is no one else that you can trust, trust yourself. But, if you can’t even trust yourself, you have to trust me - Ghost Akhirnya kedua-dua mereka berada di dalam pelarian untuk menyelamatkan diri dari pihak-pihak yang rakus memburu mereka. Tetapi mampukah Dr Daryn Areena meletakkan sepenuh kepercayaannya kepada lelaki itu? Ada perkara yang gelap tentang dia. Biar wajahnya tanpa riak, matanya itu… penuh kedukaan.  Dia… diselubungi tanda tanya. Misteri tentangnya tiada bernoktah. - Dr Daryn Areena Siapa dia yang sebenarnya?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Dhiyana Caption: memang bikin mak mertua naik hantu! ISBN: 978-967-406-261-3
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 28.00 RM 31.00
    Pertemuan pertama antara Wafiy dan Ayra bermula ketika di Sabah, di salah sebuah universiti tempatan. Jurang umur yang berbeza empat tahun, ditolak ke tepi oleh Wafiy. Misi dia hanya satu, misi memikat Ayra, seorang pelajar Master. Kenakalan dan juga kecomelan Wafiy membuatkan hati Ayra selalu diuji. Hati cuba menidakkan perasaan sendiri, tetapi selalu saja dia tewas tersungkur. Ketika hatinya dah mula menerima sahutan kasih dari Wafiy, panggilan telefon dari mak membuatkan dia tersepit. Mak dah berkenan pada Wafiy! Kerana adat dan juga maruah keluarga, mereka berdua disatukan di dalam hubungan yang halal. Usia perkenalan yang masih mentah, memberi peluang untuk Ayra meletakkan syarat di dalam hubungan baru mereka berdua. Tetapi, syarat hanya tinggal syarat.

    “ Nak tidur dah ke? ” – HILMAN WAFIY

    “ Tak kan nak main pula malam-malam ni? ” – NURUL IMAN KHAYRA

    “ Main? Nak main apa malam-malam ni? – HILMAN WAFIY

    “ Tak payah nak bermimpi! ” – NURUL IMAN KHAYRA

                    Disaat mereka berdua mula kenali erti bahagia, Ayra mendapat tahu yang dia bukan lah calon menantu pilihan mama Wafiy. Sedikit pun dia tak melatah. Ayra mula mengatur strategi untuk misi memikat hati mertua. Pelbagai perkara yang dia lakukan demi untuk menjayakan misi. Malah dia sanggup untuk belajar senaman Tai Chi. Kemunculan Juhaira, calon menantu pilihan mak mertua sedikit pun dia rasa tak tergugat. Malah, masih mampu berlagak tenang saat dia dikasari.

                    Hubungan mesra matlamat yang satu, kadang kala semuanya akan jadi haru-biru. Alahai... anak dan menantu. Memang bikin mak mertua naik hantu!

    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Halis Azhan Caption: - ISBN: 978-967-406-199-9
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 17.00 RM 20.00
    Mengepalai pasukan editorial “Persona” bukanlah keutamaannya. Dia hanya ingin meleraikan resah gara-gara Ain berkerenah. Begitu pun beralah tidak lagi menjadi pilihan apabila Ain dan pasukan editorial “Persada” cuba menyaingi. “Persona” dan “Persada”, sama-sama mengintai gah. Setapak demi setapak dia dan pasukan editorial “Persona” melangkah, sederap bersama, mengatasi segala tingkah. Dia, dan “Persona”, mengejar detik persona. Apakah konflik sebenar antara Falina dan Ain? Mengapakah Falina tidak disenangi oleh Ain, sehingga pergolakan sesama mereka menimbulkan persaingan antara dua pasukan editorial, “Persona” dan “Persada”.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Zura Fayyad Caption: adakah cinta  hanya  dilukai dan melukai ISBN: 978-967-406-258-3
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 25.00 RM 28.00
    PERTEMUAN secara kebetulan antara Fawwaz dan Husna Nazihah ataupun dikenali sebagai Hunny tidak seindah yang disangka. Dan kalau boleh dielak, pasti Fawwaz akan rasa bersyukur kerana tidak perlu bertemu dengan gadis ego dan perasan bagus.

    “Apa ni?”

    “Baju Cik Hunny tu dah koyak. Takkan nak berjalan depan public dengan baju yang koyak tu? Lainlah kalau Cik Hunny tu bintang Hollywood yang suka tayang badan kat public...”

    “Busuk tak jaket kau ni? Kalau busuk, kau simpan sajalah...”

    “Biar jaket busuk, Cik Hunny. Jangan hati kita yang busuk dengan sifat angkuh dan bongkak.”

    Namun dari insiden malang tersebut, mereka menjalin persahabatan. Dan daripada hubungan yang biasa-biasa, hati si gadis mula terpaut dengan karakter si jurujual. Tapi bukan senang untuk tackle hati si jurujual bernama Fawwaz. Hati si jurujual telah dimiliki oleh seseorang.

    “Saya cintakan awak, Fawwaz!!!...”

    “Saya minta maaf, Husna... Tapi cinta saya bukan untuk dijual beli. Saya bukan jurujual cinta yang begitu mudah memperdagangkan cinta saya kepada sesiapa saja termasuklah awak, Husna.”

    Sejauhmanakah Fawwaz dan Husna Nazihah mampu mempertahankan cinta mereka berdua? Ketahui kisah selanjutnya di dalam naskhah Aku Bukan Jurujual Cinta...

    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Iman Fadia Caption: sebuah catatan yang belum terungkai ISBN: 978-967-406-259-0
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    ADAM, penyiasat persendirian separuh masa terjebak dengan kemunculan sebuah diari merah yang tiba-tiba dihulurkan kepadanya ketika satu kejadian di sebuah restoran. Perasaan ingin tahu yang membuak pada diari merah usang itu, telah mengheret Adam ke dunia yang penuh drama dan mistik. HAWA, menjadi pelarian dan buruan diari merah yang disimpannya. Diari merah itulah yang membawa pertemuan Hawa dan Adam ke dalam kancah sihir dan dendam. Siapa sangka, penyiasatan Adam ke atas sebuah banglo putih di sebuah kawasan elit dahulu ada kaitan dengan diari merah itu. Diari merah yang menjadi bukti siapa dalang di sebalik kematian misteri mereka.

    Kemunculan BENJAMIN, SAKINAH dan KAMIL, kawan satu sekolah dahulu telah menghuru-harakan penyiasatan Adam! Siasatan Adam telah membawa kepada pembongkaran misteri seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Mr. X. Siapakah yang sebenarnya menjadi dalang dalam kematian keluarga Hawa? Jawapan yang anda cari ada di dalam novel penuh thriller dan seram ini!

    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Emellda M.A Caption: segala rasa cinta dating dari hati..gemersik di jiwa membawa cinta yang abadi ISBN: 978-967-406-256-9
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 23.00 RM 26.00

    “I love you... Is that the missing word that you forget?” - INDAH

    “I love you. I’m sorry. I will never forget this word. And I will never forget you.” – KAIZRIL

    Orang kata cinta itu dari mata turun ke hati. Tapi sebaliknya yang berlaku antara Indah dan Kaizril. Hanya kerana kesilapan yang indah, akhirnya menjadi titik permulaan cinta mereka. Dengan suara, hati mereka mula menyanyikan lagu rindu. Hati tiba-tiba berbunga-bunga mengenangkan kata-kata si pemanggil misteri. Itulah yang Indah rasai. Indah benar-benar bahagia dengan kehadiran Kaizril Kamaruddin. Kehidupan yang dilaluinya terasa cukup lengkap dengan adanya cinta dan keprihatinan Kaizril. Siapa sangka kebetulan rupanya menjadi pembayang pada pertemuan dua jiwa?

     “Orang handsome macam ni takkan frust kut?”

    “Saya tak frust. Saya sakit rindu. Hati rindu. Jiwa saya rindu. Mata saya rindu. Fikiran saya rindu...”

                  Benarlah cinta sejati tak mudah untuk dimiliki. Kehadiran Johari sebagai pendengki dan keikhlasan Rizal mendamba kasih yang suci... menjadikan Indah lemas dan panasaran dalam mencari erti cinta sebenar. Mampukah indah mencari erti cinta sebenar dengan kehadiran Natasya dalam hidup Kaizril dan dendam  sepupu sendiri iaitu Johari. Semuanya dalam naskah Merindu Tanpa Kata.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Asraf Shaari Caption: kejahatan tersembunyi disebalik kebaikan ISBN: 978-967-406-257-6
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    Iskandar yang baru sahaja bekerja di sebuah hotel mengalami gangguan pelik sehingga dia dituduh membawa sial. Kehilangan pekerja sehingga kepada kes kematian amat sukar untuk dirungkai seperti satu rantaian yang telah dirancang dengan teliti. Malik, seorang pemuda yang hidup sebatang kara menyara hidupnya sendiri dengan satu aktiviti yang di luar jangkaan fikiran waras manusia. Ilmu hitam seperti satu permainan bagi dirinya. Kekejaman tetap akan berlaku setiap hari selagi dia masih hidup.

    “Semua ni sebab kau punya sial!” – ALYA

    “Iskandar, percayakan Allah dan percayakan saya. Cuba tenangkan diri dan insyallah semuanya akan baik-baik.” – YUSUF

    “Hari-hari memang kaya aku kalau daging tu laku. Kehkehkeh...” – MALIK

                  Yang pasti, dalang di sebalik semua kejadian amat hampir seperti musuh dalam selimut. Si pelaku bijak menyembunyikan sifat yang sebenar. Berjayakah Iskandar merungkai misteri kejadian aneh itu? Siapa sebenarnya yang bertanggungjawab dalam hal itu? Semuanya akan terjawab menerusi Lelaki Neraka ini!
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Pemangsa

    RM23.00
    Penulis: Muhammad Fatrim Caption: awas air yang tenag jangan disangka tiada pemangsa! ISBN: 978-967-406-251-4
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 23.00 RM 26.00
    Pertemuan AISHA dan AMSYAR bagaikan romeo dan juliet. Tapi hidup Aisha derita selepas berkahwin dan bukan itu sahaja! Perkahwinan itu bertukar tragis apabila Amsyar sanggup berkomplot membunuh Aisha isterinya sendiri. Bermula detik itu Amsyar mula diganggu oleh kelibat seorang wanita dan menganggap itu adalah jelmaan Aisha yang mahu membalas dendam kepadanya. Kelibat itu muncul di mana-mana! 4 tahun berlalu, Aisha yang terselamat dan mengetahui kebenaran kembali sebagai Indah dan memulakan misi untuk bangkit. Bagaikan magnet dia terikat kembali dengan keluarga Amsyar. “Apa maksud awak? Apa yang awak tahu Fattah? Apa yang awak sembunyikan daripada saya?!” - AISHA “Aisha, suami awak mungkin cuba nak bunuh awak.” – FATTAH Aisha cuba berhati-hati dalam setiap langkahnya sebagai Indah tapi umpama ada mata-mata yang selalu memerhatikan setiap langkahnya! Dan dia juga didatangi kelibat entah siapa-siapa yang mahu meminta bantuannya. Adakah Aisha akan kekal sebagai Indah? Apa akan terjadi apabila semuanya terbongkar? Siapa pula kelibat yang sebenarnya? Dan AWAS! Berhati-hati dengan PEMANGSA kerana dia ada di mana-mana!
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Mimie Afinie Caption: selagi ada bulan dilangit, selagi itu saya ada untuk awak. ISBN: 978-967-406-250-7
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 29.00 RM 32.00
    Pertama kali bertemu Razlan, Rania sudah jatuh hati. Hubungan rapat antara Razlan dan bapanya, Encik Raof membuatkan Rania percaya, lelaki itu turut menyukai dia. Namun ternyata dia silap. Hati Razlan langsung tiada untuk dia. “Dari awal saya tau, awak sebenarnya suka saya. Sebab itulah awak sengaja berbaik dengan ayah saya, kan?” - RANIA “Saya berbaik dengan ayah awak sebab ayah awak sendiri, langsung tak ada kena mengena dengan awak. Saya kalau nak cari pasangan, saya tak cari orang macam awaklah.”- RAZLAN Ya Allah, pedihnya hati. Teruk sangatkah dia, hina sangatkah dia sampai Razlan tergamak menyebut begitu? Dia tak kisah kalau Razlan tak suka dia tapi bila Razlan menolak ‘lamaran’ ayah, dia sangat berkecil hati. Boleh dia bayangkan hati ayah yang kecewa dan terluka. Rizman, lelaki yang ada segala-galanya. Tapi dalam ramai-ramai gadis, dia yang tidak punya apa-apa ini juga yang Rizman nampak. Dia juga yang Rizman hendak. Sungguh, dia terharu. “Saya nak minta izin pak cik untuk mengambil Rara sebagai isteri saya. Saya sayang Rara dan saya benar-benar ikhlas.”- RIZMAN Hanya ada dua jawapan untuk lamaran Rizman itu. Sudi atau tidak. Sangat mudah. Tetapi kenapa Rania rasa sukar untuk buat keputusan? Kenapa harus ada rasa was-was dan bimbang? Lalu bagaimana kesudahan kisah Rania, Razlan, Rizman? Siapakah ‘bulan cinta’ Rania? Siapakah yang bakal menjadi imamnya? Razlan atau Rizman?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Sophilea Caption: ratusan purnama berlalu saat kau mengukirkan bicara dan aku kembali menuntut sebuah janji ISBN: 978-967-406-255-2
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 22.00 RM 25.00
    KAU bangkitkan aku dari lena aku yang panjang. Ratusan purnama berlalu, saat kau mengukitkan kata cinta dan kini aku kembali menuntut sebuah janji. NAILI, dendam itu adalah luka yang sangat parah. Saat kau bersendirian, mereka akan datang sebagai sahabat dan kawan. Tapi syaitan dan iblis adalah penipu yang sangat licik. Mereka bukan teman tetapi adalah musuh yang akan merosakkan jasad dan jiwamu. 7 helai rambut perawan mati dibunuh beserta tujuh titisan darahmu adalah perjanjian yang kita akan pateri. Naili, kau akan jadi milik aku dan aku akan bersamamu sehingga mati. Dalam gelap malam tujuh helai rambut perawan mati dibunuh diambil. Dicampur tujuh titisan darahnya. Si iblis tersenyum megah. Seorang lagi anak Adam bakal diheret bersamanya ke neraka. Hari demi hari, dia menjadi penjaga pada Naili. Setiap teman yang mendampingi Naili buatkan dia membenci. “Wan...tolong pos kat aku sebuah buku ini....buku seramkan?” Tiada siapa disisnya. Tapi suara siapa yang menjelma. Waktu Mak Wan nampak Adam yang bertukar menjadi makhluk hodoh di dapur sedang meratah daging metah diatas meja, dia pengsan. Di rak televisyen Jumay nampak seekor pontianak sedang duduk sambil menyanyi lagu yang menyeramkan. Waktu lena Aisyah diganggu dengan suara Satu dah tidur...dua dah tidur..tiga dah tidur...empat pura-pura tidur ya?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Eliza AB Caption: izinkan aku terus mencintaimu, mencintaimu seperti waktu dulu ISBN: 978-967-406-254-5
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 28.00 RM 31.00
    Kebencian Hanif Qairin menjentik tangkai hati Ery. Ditambah dengan apa yang terjadi kepada Haidar Qairen membuatkan dia berasa bersalah. Akibat satu peristiwa, dia pergi membawa diri. Menghilangkan diri membawa duka di hati. Kehilangan Ery memberi kesan kepada Haidar Qairen. Selama 10 tahun dia mencari namun pencariannya hanya sia-sia. Kehadiran Iris Eryna telah mengubah segala-galanya. Gadis itu mengingatkan dia kepada Ery.

    “Wajah awak mengingatkan saya pada seseorang. Seseorang yang amat saya rindui selama ini. Dia pembakar semangat bagi saya untuk teruskan kehidupan saya satu ketika dulu.” – Haidar Qairen

    Kehebatan Iris Eryna telah mengganggu gugat Hanif Qairin. Dia berasa tercabar. Setiap kali bertembung, pasti ada pertelingkahan yang berlaku di antara mereka berdua. Disebabkan itu, dia membenci dan mendendami Iris Eryna. Tahap kebencian Hanif Qairin bertambah selepas dia mengetahui siapa Iris Eryna yang sebenarnya.

    “Kau ingat aku hadap sangat nak kahwin dengan kau. Kalau bukan disebabkan ayah aku, tak ingin aku nak berkahwin dengan orang cacat macam kau ni. Hey, Iris! Cermin diri kau tu dulu. Kau memang tak layak untuk aku.” – Hanif Qairin

    Iris Eryna akur dengan takdir Allah. Hati dan perasaannya terdera akibat perbuatan Hanif Qairin. Demi untuk tidak terluka lagi, keputusan perlu dibuat.

    “Aku tahu, kau tak sayangkan aku. Selama-lamanya kau tetap membenci aku. Tapi kali ini aku minta sangat pada kau, tolong lepaskan aku, Hanif. Aku janji akan pergi jauh dari hidup kau seperti yang kau minta dulu.” – Iris Eryna

    Masih adakah sinar bahagia buat Iris Eryna. Adakah Hanif Qairin akan terus membenci dan mendendami Iris Eryna? Bagaimana pula dengan Haidar Qairen? Adakah pencariannya terhadap gadis bernama Ery akan berakhir?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penunggu

    RM28.00
    Penulis: Siti Rozilah Caption: aku akan terus menghantuimu! ISBN: 978-967-406-252-1
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 28.00 RM 31.00
    SETIAP kali tibanya bulan Mei, Kampung Busut Tunggal bagaikan disumpah. Murid-murid sekolah terlolong-lolong akibat histeria, penoreh getah diserang harimau dan yang terbaharu, dua beranak telah ghaib ditelan hutan. Semua ini menimbulkan kegelisahan di hati Pak Ya dan para penduduk kampung. Bagi mereka, semua musibah yang terjadi disebabkan ‘penunggu’ yang menghuni Gua Hitam. Gelagat sekumpulan anak-anak muda yang diketuai oleh Raymond Tan, yang berdegil untuk meneruskan ekspedisi mereka meneroka Gua Hitam akhirnya mengundang celaka. Tragedi bermula apabila Meilina dilarikan suatu ‘lembaga’ berwarna putih nun jauh ke dalam perut gua. Mujurlah, Meilina ditemui dalam keadaan selamat. Pengalaman ngeri terus mengekori mereka walaupun setelah keluar dari perut Gua Hitam. Seorang demi seorang mula ditimpa petaka. Bagaimana pula dengan konflik yang melanda pertunangan di antara Dazrin dengan Meilina setelah Fazura mengenakan ilmu guna-guna terhadap Dazrin dek cintanya yang tidak dibalas? Apakah peranan Dukun Jalil? Dan, siapakah pula perempuan seiras Meilina yang bernama Mei Ling? Benarkah Gua Hitam berpenunggu? Siapakah agaknya yang akan terselamat dan siapakah yang bakal berdepan dengan maut?
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE
  • Penulis: Bunga Amani Caption: cinta bukan sebenar-benar cinta, tanpa setia dan percaya ISBN: 978-967-406-253-8
    Sem. Malaysia Sabah/Sarawak
    RM 26.00 RM 29.00
    MAWAR… Sungguh takdir itu telah ditentukan oleh Tuhan. Begitu juga dengan takdir Mawar. Hubungan yang terbina selama empat tahun musnah begitu sahaja. Bukan dia yang meminta tapi itulah yang tersurat untuk takdirnya. Kerana rimas dengan gangguan kekasih lama, Mawar menerima jodoh yang diatur oleh ibu bapanya. Dia pasrah dan ikhlas menerima jodoh itu. Mungkin itulah lelaki yang telah ditakdirkan oleh Allah untuk dirinya walaupun dia langsung tidak mengenali lelaki tersebut. MEGAT MIZWAR… Doktor muda yang tenang dan pendiam. Tidak romantik tapi cemburunya dalam diam. Dia menerima Mawar sebagai bidadari siang dan malamnya. Dia tahu apabila lafaz sakinah sudah disahkan, maka Mawar adalah tanggungjawabnya. Biarpun lambat namun dia akan berusaha mencintai Mawar. “Sayang, abang ni manusia biasa yang kadang-kadang salah dalam membuat keputusan dan pilihan. Jika suatu hari Allah mahu menguji kita dengan ujian yang lebih berat, abang mohon pada Mawar bantulah abang. Jangan biarkan abang rebah dan kalah. Cukuplah sekali abang dah buat salah.” - MEGAT MIZWAR. “Mawar harap abang tak mudah tengadah nanti. Kalau ada perkara tak terduga terjadi dan abang buat keputusan yang sama seperti dulu, waktu tu abang jangan harap nak jumpa Mawar lagi.” - MAWAR. Bukan mudah bagi Mawar dan Megat Mizwar hendak menggapai bahagia. Saat mereka merasakan pernikahan itulah penutup kepada masalah hubungan terdahulu, satu demi satu ujian menimpa pasangan itu.
    Beli Sekarang LAZADA
    Beli Sekarang SHOPEE